رشت شهری زیبا با دندون پزشکی های خوب و گاهی نامهربان

۱۴ بازديد

من دانشجوی رشت هستم؛ شهری که به‌جرئت می‌تونم بگم یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایرانه. هوای خنک، مردم صمیمی، خیابون‌های سرسبز و کافه‌های باحال، همه‌چی دست‌به‌دست هم دادن که رشت یه حس خوب به آدم بده. اما جدا از ظاهر قشنگش، چیزی که تو این مدت برام جالب بود، کیفیت بالای بعضی از مراکز دندان‌پزشکی توی این شهره.

رشت فقط به مردم خودش خدمات نمی‌ده. خیلی از افراد از روستاها و شهرهای اطراف مثل فومن، صومعه‌سرا، آستارا و حتی انزلی، برای درمان‌های دندون به اینجا میان. چون اینجا هم پزشکای حرفه‌ای داره، هم دستگاه‌ها و امکانات به‌روزتره، هم اینکه تنوع خدمات بیشتره. بعضی مطب‌ها اون‌قدر شیک و مجهز هستن که با کلینیک‌های تهران رقابت می‌کنن.

اما خب، همیشه همه‌چی گل‌و‌بلبل نیست. چیزی که توی این مدت اذیتم کرد، اینه که بعضی از دندان‌پزشکی‌ها بیشتر به فکر جیب خودشونن تا درد بیمار!. متأسفانه امروزه بعضی مطب‌ها تبدیل شدن به بنگاه های اقتصادی؛ یعنی جایی که فقط هدفشون سودآوریه، نه درمان واقعی.

گاهی یه کار ساده رو به اسم درمان پیچیده می‌ندازن بهت، فقط چون می‌خوان پول بیشتری بگیرن. یا مثلاً دندونی که می‌شه پرش کرد رو بهت می‌گن باید بکشی و ایمپلنت بزاری. این چیزا واقعاً آدمو ناراحت می‌کنه، چون وقتی با درد و ترس میری دندون‌پزشکی، فقط دنبال یه کار صادقانه‌ای، نه حساب‌و‌کتاب پول!

البته همه این‌طوری نیستن. هنوزم تو رشت مراکزی هستن که به‌شدت به اخلاق حرفه‌ای پایبندن و واقعاً سلامت بیمار براشون در اولویته. دکترهایی که با حوصله توضیح می‌دن، از بهترین مواد استفاده می‌کنن و کاری می‌کنن که با خیال راحت از مطب بری بیرون.

در نهایت، امیدوارم تعداد اون دندون‌پزشکی‌هایی که فقط به فکر سودن کم‌تر بشه و مردم بتونن با اعتماد و آرامش برن دنبال درمانشون. چون یه لبخند سالم، حق همه‌مونه
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.